czwartek, 10 marca 2011

Dlaczego On przyszedł 3

Czego dokonał Jezus?
Czego dokonał Jezus? Oprócz nauczania, Jezus także leczył chorych i przebaczał grzechy. W ten sposób pokazał ludziom, że nie był on tylko człowiekiem, ale że został posłany przez Boga. Jednym z jego uzdrowień było uzdrowienie paralityka. Fragment ten znajdujemy w Ewangelii Łukasza (rozdział 5, wersety 17-26). Przechodnie byli zdumieni. Chwalili Boga i ze zdumieniem wołali: „Widzieliśmy dzisiaj niesamowite rzeczy.”


Jednym z największych cudów było przywrócenie do życia umarłego mężczyzny. Znajdujemy to zdarzenie w Ewangelii Jana ( rozdział 11, wersety 1- 44). Łazarz leżał w grobie już trzy dni, kiedy Jezus wskrzesił go z martwych. Te słowa powiedział Jezus o sobie: „Ja jestem zmartwychwstaniem i życiem. Każdy kto we mnie wierzy choćby i umarł żyć będzie.”


Oprócz faktu, że Jezus wskrzesił kiedyś kogoś z martwych, co takiego powiedział i zrobił, że ma znaczenie dla nas dzisiaj? Jeżeli wierzymy w Jezusa, On nam obiecuje życie wieczne. Kiedy nadejdzie kres naszego życia tu na ziemi, to jednak śmierć nie będzie końcem. Jeżeli wierzysz w to, będziesz oczekiwał zmartwychwstania do życia po śmierci ( więcej w module czwartym).


Marta, siostra Łazarza, zareagowała na całą tę sytuację takimi słowami (Ewangelia Jana rozdział 11 werset 27): „Wierzę, że ty jesteś Chrystus, Syn Boga, który przyszedł na świat”. Ona poznała, że Jezus nie był tylko człowiekiem, ale także Synem Boga.

Czego Jezus nauczał?
Czego Jezus nauczał?Jezus dorastał jako dziecko, tak samo jak ty i ja. Biblia opisuje to następująco: „Dziecię zaś rosło i nabierało mocy, napełniając się mądrością, a łaska Boża spoczywała na Nim. (...) Jezus zaś czynił postępy w mądrości, w latach i w łasce u Boga i u ludzi.” (Ewangelia Łukasza 2, 40-52).
Kiedy Jezus miał około 30 lat, rozpoczął swoją publiczną działalność. Przemawiał w wielu miejscach, nauczając ludzi jak mają żyć. Pokazywał kim naprawdę jest Bóg. Dobrym streszczeniem Jego nauczania jest tak zwane „Kazanie na Górze”.
Można je znaleźć w Biblii, w Ewangelii Mateusza, rozdziałach 5 - 7.
Znajdź proszę czas i w skupieniu przeczytaj ten fragment.


Jednym z najbardziej znaczących stwierdzeń w tym fragmencie jest: „miłujcie nieprzyjaciół waszych i módlcie się za tych, którzy was prześladują (...) Jeśli bowiem miłujecie tych, którzy was miłują, cóż za nagrodę mieć będziecie ? Czyż i celnicy tego nie czynią ? I jeśli pozdrawiacie tylko swych braci, cóż szczególnego czynicie ? Czyż i poganie tego nie czynią ? Bądźcie więc wy doskonali, jak doskonały jest Ojciec wasz niebieski.” (Ewangelia Mateusza rozdział 5 werset 44 i rozdział 5 wersety 46-48).


Czego Jezus uczy nas poprzez ten fragment w Kazaniu na Górze?


Kazanie na Górze zawiera także modlitwę, której uczy nas Jezus. Może ją znasz, nazywa się „Modlitwa Pańska”.


W swoim nauczaniu Jezus używał także przypowieści. Są to wymyślone historie, które Jezus opowiadał, aby przekazać ważne treści. Najbardziej znane to: Przypowieść o Samarytaninie i Przypowieść o Synu Marnotrawnym. Znajdziemy je w Ewangelii Łukasza (rozdział 10, wersety 30-37 i rozdział 15, wersety 11-32). Przeczytaj proszę te fragmenty i przemyśl je.

Co Jezus mówi o Sobie?
Co Jezus mówi o Sobie? Znaczna część nauczania Jezusa mówi o Nim samym. Jezus mówił do ludzi: "Nikt nie przychodzi do Ojca jak tylko przeze mnie". W rzeczywistości mówił: Jeżeli chcecie poznać Boga, popatrzcie na mnie. Jezus także powiedział: "Ja jestem Chlebem Życia", jeżeli chcecie zaspokoić swój głód, przyjdźcie do mnie. Wielu ludzi jest przytłoczonych lękiem, strachem, poczuciem winy, a Jezus powiedział: "Przyjdźcie do mnie wszyscy, którzy utrudzeni i obciążeni jesteście a Ja was pokrzepię." Powiedział też:" Ja jestem światłością świata. Kto idzie za mną nie będzie chodził w ciemności, ale będzie miał światło życia."


Kiedy Jezusowi zadano pytanie: "Czy ty jesteś Chrystus, syn błogosławionego?” Jezus odpowiedział na to: „Tak, jestem. Zobaczycie Syna człowieczego siedzącego po prawicy Wszechmocnego ...”. Kiedy Tomasz pokłonił się Jezusowi zawołał :”Pan mój i Bóg mój”. Jezus nie odpowiedział: nie, nie nie powinieneś tak mówić; Ja nie jestem Bogiem. Zamiast tego odpowiedział: „Ponieważ mnie zobaczyłeś, uwierzyłeś. Błogosławieni, którzy nie widzieli a uwierzyli.”

Śmierć Jezusa
Smierć Jezusa To co Jezus mówił i czynił w końcu doprowadziło do Jego aresztowania i egzekucji. Jezus już dużo wcześniej wiedział, że tak się stanie. Dzień przed swoim aresztowaniem ciężko się zmagał ze sobą. Swoim uczniom powiedział, że jego dusza jest przepełniona żalem i smutkiem. Nawet modlił się tymi słowy: ”Ojcze mój, jeśli to możliwe, niech mnie ominie ten kielich, jednak nie moja wola, ale Twoja niech się stanie” (Ewangelia Mateusza, rozdział 26).


Na koniec odnalazł pokój, a chwilę później został aresztowany. Podczas aresztowania nie pozwolił swemu przyjacielowi Piotrowi, aby go obronił mieczem. Jezus został wyśmiany, spoliczkowany, wydrwiony, ubiczowany, torturowany i ukrzyżowany.
Dlaczego On to wszystko zaakceptował ? Dlaczego po prostu nie odszedł wtedy, kiedy jeszcze mógł ? Dlaczego wybrał pójście taką drogą ? Jaki miał w tym cel ? Jezus powiedział o sobie, że przyszedł, „aby dać swoje życie na okup za wielu”. Okup jest kwotą pieniężną wpłacaną, żeby uczynić kogoś wolnym. Jezus porównuje siebie do wpłaty okupu. Oznacza to, że Jezus może uczynić nas wolnymi od sytuacji, w której jesteśmy uwięzieni (śmierć i grzech), a z której sami nie jesteśmy w stanie się uwolnić. To jest jak okup, który się wpłaca aby uwolnić kogoś kto został wzięty za zakładnika. Im więcej zakładnik jest wart, tym większa kaucja jest wymagana. Śmierć Jezusa pokazuje jak wielką wartość ma każdy z nas w Bożych oczach. Umierając Jezus mówi: zapłacę za każdego, kto we mnie uwierzy, aby nie było żadnej przeszkody na powrót człowieka do Boga.

Motywacja Jezusa
 Motywacja Jezusa Co popchnęło Jezusa do pójścia tak daleko ?
Jaka była Jego motywacja ?
To miłość sprawiła, że Jezus wytrwał do końca i zapłacił najwyższą cenę. W rozmowie z przywódcą religijnym, Nikodemem, Jezus podsumował następującymi słowami swoja misję:


”Albowiem tak Bóg umiłował świat, że Syna swego jednorodzonego dał, aby każdy kto Niego wierzy nie zginął, ale miał życie wieczne. Bo nie posłał Bóg syna na świat, aby świat sądził, lecz aby świat został przez Niego zbawiony.”
(Ewangelia Jana rozdział 3 werset 16)

Za kogo umarł Jezus?
Za kogo umarł Jezus? Jezus nie umarł tylko za swoich przyjaciół, ale za każdego, kto gotów jest uznać Go swoim Zbawicielem i Panem. On zmarł za prostytutki, oszustów, za dzieci, zwykłych ludzi... Zmarł nawet za Swoich wrogów, za tych którzy Go potępili i ukrzyżowali. Paweł był fanatycznym przywódcą religijnym i prześladował chrześcijan. Więził ich, za jego przyzwoleniem kamienowano ich. Następnie spotkał Jezusa i stał się jednym z najgorliwszych obrońców i wyznawców Jezusa w całej części greko-rzymskiej ówczesnego świata. Napisał takie słowa: „Teraz zaś już nie ja żyję, lecz żyje we mnie Chrystus. Choć nadal prowadzę życie w ciele, jednak obecne życie moje jest życiem wiary w Syna Bożego, który umiłował mnie i samego siebie wydał za mnie.” (List do Galatów rozdział 2 wiersz 20)


Jezus przyszedł na świat jako dziecko, nauczał kim jest Bóg, przebaczył grzechy, leczył ludzi, twierdził, że jest jedyną drogą do Boga, następnie został ukrzyżowany, zmarł i został pogrzebany. Czy to już cała historia?

Zmartwychwstanie Jezusa
Zmartwychwstanie Jezusa Dzięki Bogu, że Jezus nie był tylko zmarłym męczennikiem, który umarł dla dobrej sprawy i którego chcemy wspominać. Chrześcijanie są naśladowcami Kogoś, kto jest żywy. Jezus powstał z martwych po 3 dniach i właśnie to świętujemy podczas Świąt Wielkanocnych. Także poza kartami Biblii istnieją dowody na to, że Jezus powstał z martwych. W Ewangeliach (Mateusza, Marka, Łukasza i Jana) znajdujemy relacje naocznych świadków zmartwychwstania. Opisują one szczegółowo te zdarzenia uzupełniając się wzajemnie.


Jeżeli chcesz przeczytać dokładny opis Zmartwychwstania, przeczytaj Ewangelię Mateusza rozdział 27, 57 - 28,15.

Co oznacza zmartwychwstanie Jezusa?
Co oznacza zmartwychwstanie Jezusa? Zmartwychwstanie Jezusa rzeczywiście miało miejsce. Jest to najlepszy dowód na to, że został On posłany przez Boga i miał Boże wsparcie w tym, co mówił. To pokazuje, że Jezus miał władzę nad życiem i śmiercią. Powinien być traktowany poważnie, ponieważ nie ma innego filozofa, religijnego przywódcy, guru, którzy potrafią dokonać tego samego. Prawda o zmartwychwstaniu jest na tyle ważna, że cała wiara chrześcijańska jest na tym oparta. Jeżeli jego zmartwychwstanie byłoby kłamstwem to i przepowiednia z Ewangelii Mateusza rozdział16 werset 21) byłoby także kłamstwem.


Dla nas zmartwychwstanie Jezusa oznacza,że śmierć nie ma ostatniego słowa. Oznacza to również, że istnieje nowe życie, które może rozpocząć się tu i teraz, a także to, że któregoś dnia wszystkie sprawy zostaną sprawiedliwie osądzone.






Być może myślisz: fajna historia, ale co ma wspólnego śmierć i zmartwychwstanie Jezusa z moja sytuacją, z moim życiem?
Czy to ma teraz jakieś znaczenie?
Co z grzechem i cierpieniem?
Jeżeli Jezus przyniósł przemianę , czemu nie dostrzegamy różnicy ? Pozwól, że tym zajmiemy się w następnym odcinku